Ce este PageRank-ul

1 comentarii

Page Rank-ul este un sistem de notare bazat pe algoritmi dezvoltati de Google pentru a nota sau evalua paginile Web determinand relevanta acestora din perspectiva motoarelor de cautare.Este o metoda proprie de a nota popularitatea unui site pe o scara de la 1 la 10.
Formula de calculare al Page Rank-ului ar fi:
PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))
In care:
PR(Tn) - orice pagina are o notiune a propriei importante/relevante. Aceasta este “PR(T1)” pentru prima pagina continuand pana la “PR(Tn)” pentru ultima pagina.
C(Tn) - Fiecare pagina imparte propriul vot catre toate link-urile ce ies din aceasta pagina. Indicele sau numarul acestor link-uri pentru prima pagina este “C(T1)” si “C(Tn)” pentru pagina “n” in continuare pentru toate paginile.
PR(Tn)/C(Tn) - In cazul in care pagina noastra A detine un link catre ea (backlink) “n”, impartirea votului paginii A va primi propriul indice “PR(Tn)/C(Tn)”
d(... - Toate aceste parti de vot sint adunate dar pentru a opri influienta pentru celelalte pagini , acest vot este “aruncat/ignorat” prin inmultirea cu 0.85 (factorul “d”)
(1 - d) - Indicele (1 – d) de la inceput, e pentru probabilitatea matematica, astfel incat pentru “suma tuturor paginilor Page Rank-urile sa fie unul”: se adauga la indicile "pierdut" de catre d(....
Deasemenea inseamna ca in cazul in care o pagina nu are link-uri catre ea (nu are backlinks) aceasta va primi un procent scazut de PR de 0.15 ( 1 – 0.85).Pe scurt Page Rank-ul ar putea fi calculat ca fiind, 0.85 inmultit cu Page Rank-ul paginii respective si impartit la numarul de link-uri de pe pagina.

Totul despre bloguri

0 comentarii

Un blog este un jurnal updatat frecvent si publicat pe internet pentru consumul publicului general, construit pe o platforma de CMS (Content Management System). El se diferentiaza de alte pagini prin faptul ca datele sunt afisate în ordinea inversa a introducerii lor.
Blogurile ofera informatii, comentarii, opinii despre un subiect predilect (de exemplu: politic, publicitate, stiri locale, informatii personale), iar continutul poate fi în format text, audio, video. Întregul spatiu al blogurilor si al bloggerilor a devenit cunoscut drept “blogosfera”.
Blogul modern a evoluat din jurnalele online, care erau la început doar componente updatate ale unor situri obisnuite. Odata cu evolutia programelor care faciliteaza introducerea si afisarea articolelor într-o ordine invers cronologica, procesul a devenit accesibil unui public mai larg.
Termenul weblog a fost inventat de Jorn Barger pe 17 decembrie 1997, iar forma prescurtata a aparut dupa ce Peter Merholz, în aprilie 1999, a spart cuvântul într-o propozitie
(“we blog”) în sidebar-ul blogului sau, Peterme.com. În timp, numarul blogurilor a crescut, la fiecare 5 luni ajungând sa se dubleze.(Figura 1) În noiembrie 2006, Tehnocrati – un motor de cautare pentru bloguri – ajunsese sa înregistreze aproximativ 60 de milioane de bloguri.
Componentele unui blog:
POST : Termenul folosit în limba engleza pentru fiecare însemnare ce apartine unui blog este“post”.
COMENTARII:Persoanele care citesc posturile pot lasa comentarii. Acestea pot duce la o dezbatere sau la un schimb de idei. Comentariile se gasesc fie dupa titlul postului, fie dupa corpul continutului si pot fi citite printr-un simplul click.
LINK-uri:Aproape toate posturile includ hyperlink-uri spre informatia initiala, sursa inspirationala sau materialul propus spre analiza / dezbatere, alte bloguri etc.
PERMALINK:Pentru ca posturile sunt afisate în ordinea inversa postarii, un permalink permite cititorului sa acceseze direct postul dorit. Este un link permanent care îti permite sa citezi un post pe o pagina care va ramâne constanta
TRACKBACK:Linkurile care pot fi copiate într-un nou post sau în alt blog si care se refera la postul original se numesc trackbackuri. Acestea construiesc structura linkurilor si cresc posibilitatea ca postul original sa fie gasit, deoarece motoarele de cautare listeaza paginile web în functie de numarul de pagini care ofera link-uri spre ele.
CATEGORII:Un blogger poate încadra un post într-o categorie, permitându-i vizitatorului sa citeasca doar posturile care apartin aceluiasi domeniu.
ARHIVA:Posturile vechi pot fi citite oricând, ele gasindu-se în arhiva blogului.
RSS Feed:RSS (Really Simple Syndication) este o unealta care permite utilizatorilor sa fie anuntati de
fiecare data când apare ceva nou pe blog, fara sa îi oblige sa viziteze URL-ul blogului.
BLOGROLL:O lista cu alte bloguri pe care bloggerul le citeste, afisate pe pagina propriului sau blog, se numeste blogroll.
TAG:Tag-urile ajuta la definirea cuvintelor cheie primare de pe o pagina web. Ele pot face parte din domenii mai largi decât cele ale categoriilor

Alte metode de a face prin prin reclame

0 comentarii

Site-uri interzise de AdSense

0 comentarii

Am sa listez acum toate site-urile care sunt interzile in programul Adsense:

  • Site-urile care NU au continut principal (cel putin 70%) in unul din cele acceptate de Google Adsense: Romana (NOU - site-urile in romana sunt acceptate!!!), Engleza, Germana, Italiana, Franceza, Spaniola, Chineza (simpla), Coreeana, Daneza, Finlandeza, Japoneza, Norvegiana, Poloneza, Portugheza, Rusa, Suedeza, Turca, Ungureste.
  • Profanare, blasfemie excesiva
  • Violenta, intoleranta rasiala, sau sustinator impotriva unui individ, grup sau organizatie
  • Continut despre hacking, cracking
  • Droguri
  • Pornografie sau continut pentru adulti
  • Jocuri de noroc sau continut cu/despre cazinouri
  • Reclame excessive pe pagina
  • Orice alt continut care promoveaza activitati ilegale sau incalca drepturile legale ale altor persoane
  • Pop-up-uri, pop-unders sau ferestre de iesire care interefereaza cu navigarea prin site, acopera o parte din reclama Google, schimba preferintele utilizatorului, sau care sunt pentru descarcare. Alte tipuri de pop-up-uri, pop-unders, sau ferestre de iesire pot fi permise, dar cu conditia sa nu depaseasca numarul combinat total de 5 per utilizator per sesiune.
  • Cuvinte cheie excesive, repetitive sau nerelevante in continutul sau codul paginilor web
  • Continut inselator sau manipulator sau constructie cu scopul de a�ti imbunatati rangul pentru motoarele de cautare.
  • Stimulenti (cu bani sau produse/servicii) pentru utilizatorii sau terte parti beneficiare a activitatii online incluzand, dar nu limitat la, clic-urile pe reclame sau linkuri, realizand cautari, navigand pe site, citirea emailurilor sau sa completeze formulare de opinie.
  • Vanzarea sau promovarea anumitor arme, ca de exemplu arme de foc, munitie etc.
  • Vanzarea sau promovarea de bere sau alcool tare
  • Vanzarea sau promovarea de tutun sau produse de acest gen
  • Vanzarea sau promovarea medicamentelor cu prescriptie medicala
  • Vanzarea sau promovarea produselor care sunt copii sau imitatii a materialelor/produselor.

Ce este Adsense

0 comentarii

Google Adsense este o cale, relativ usoara, pentru proprietarii de site-uri mici si mari, de a castiga bani afisand reclame relevante pe site-ul lor.

Cum functioneaza Google Adsense?

Google Adsense iti pune la dispozitie un numar foarte mare de formate (dimensiuni) de reclame � imagine, text si mai nou format video. Inserarea reclamelor in pagina este foarte usoara. In contul Google Adsense tu specifici tipul de reclama, formatul si culorile dupa care se genereaza, un cod pe care il inserezi in paginile tale - unde vrei ca reclama sa fie afisata. Poti folosi acelasi cod pentru orice site al tau - nu mai este nevoie sa astepti raspunsul daca este acceptat al doilea site.
De fiecare data cand pagina este vizualizata, bot-ul Adsense preia informatii de la Google, si astfel stie ce reclame sa listeze. Daca pagina nu este inscrisa in motorul de cautare Google atunci bot-ul va scana pagina pentru a determina ce reclame relevante sa afiseze.
Reclamele care apar in formatele de reclama provin din programul Google AdWords, program prin care diferite site-uri platesc pentru acea reclama. Botul Google alege reclamele potrivite pentru situl tau.

Acum te intrebi cati bani poti castiga din AdSense, ei bine tu primesti doar un mic procent dintr-un click. Google nu publica procentul pe care il primesti atunci cand reclama de pe site-ul tau a primit un click asa ca imi este greu sa iti zic cati bani poti castiga, depinde de tine si de vizitatorii tai. Ca veni vorba de vizitatori, iata de ce factori depinde castigul tau din Adsense:

- numarul de pagini vizualizate pe zi, numarul de vizitatori unici (recomandabil peste 500) si procentul de vizitatori unici noi pe zi (recomandabil sa fie de cel putin 15-20%);
- pretul stabilit de cel care plateste pentru fiecare clic primit pe reclama;
- numarul de persoane care dau clic pe reclame.

Asa ca daca ai un site cu putini vizitatori, e clar ca vei primi mai putini bani dar sunt si site-uri cu putini vizitatori dar care prin prizma temei lor prind o piata bune unde reclamele sunt cele mai bine platite, deci, alegeti si tema.

Dupa ce faci 100$ Google iti va trimite un cec sau mai nou plata se face si prin Western Union.

AdSense nu iti va optimiza pagina si nu iti va imbunatati rank-ul sitului in motoarele de cautare, deci daca ai auzit undeva de optiunea asta de optimizare, uita, e doar o metoda de a face cativa bani.

Cele mai bune idei pentru SEO

0 comentarii

Search Engine Optimization (SEO) este tehnica de optmizare a blogului intrucat acesta sa ajunga in topul cautarilor motoarelor de cautare.
Primul Pas : Alege cuvintele cheie
Un cuvant cheie este acel cuvant care descrie cel mai bine pagina ta web. Ar trebui sa iti alegi cuvintele cheie inca dinainte de a te apuca de contruirea blogului. Nu iti numi blogul dupa numele tau decat daca numele tau este un brand...adica daca esti vreo vedeta, ceea ce nu cred ca esti ca daca erai iti facea altu care se pricepea blog. Daca te cheama Ion Ion ( e doar un exemplu) si vei avea blogul IonIon.blogspot.com vei observa ca nu vei avea decat 2-3 vizitarori pe zi..si aia vor fi prietenii de pe mess la care le trimti linkul. Obiectivul nostru este sa atragem trafic. Cauta un subiect despre care vrei sa vorbesti in blog si alegeti cuvintele cheie.
Keyword-urile principale sunt principalele cuvinte cheie din care deriveaza restul cuvintelor cheie. Acestea ar trebui sa fie in concordanta cu subiectul tau principal.
Keyword-urile secundare sunt cuvintele cheie care deriva in cele principale cu referinte la celelalte subiecte. Fa o lista de 500 de cuvinte pe care le vei plasa peste tot in pagini, de preferabil link-uri, imagini, tag-uri si text.
URL-ul blogului ar trebui sa contina cuvinte cheie.

Pasul Doi: Alegerea numelui site-ului.
Sfatul meu este sa nu fie de genul : "Welcome to my blog". Nu folosi cuvinte gen "and" deoarece sunt considerate cuvinte de "umplere". Mai bine foloseste simboluri ca in " Masini de vanzare | Unde gasesti cele mai bune masini". Numarul de caractere recomandat pentru numele site-ului este de 60 cu tot cu spatii.
Nu folosi doar cuvinte cheie in titlu, foloseste fraze din cuvinte cheie altfel va fi considerat spam de catre motoarele de cautare. Si posturile ar trebui sa contina cuvinte cheie, si nu folosi ALL CAPS...stii tu..nu da bine.

Pasul Trei: Metatags
Metatag-urile sunt cele de descriptive si cele cu , cuvinte cheie ( Description METATAGS si Keywords METATAGS) , arata ceva de genu:
Description Metatags:

< name = "description" content = "Your most important keyword phrases should appear in this description.">
Keywords Metatags:
< name = "keywords" content="keywords phrase 1, keyword phrase 2, keyword phrase 3, etc.">

Nu folosi cuvintele cheie de mai mult de 2-3 ori altfel vor fi considerate spamm.
Meta Keywords nu ar trebui sa depaseasca 1024 de caractere cu tot cu spatii.
Description Metatags nu ar trebui sa depaseasca 250 de caractere.

Pasul patru: Continutul
Fiecare post este alcatuit din Titlul postului , Continutul postului si Tags. Titlul postului sa contina cuvintele cheie si de preferabil sa fie in bold si de asemenea trecut in tag-uri. Continutul unui post ar trebui sa aiba 200-300 de caractere, sa contina cuvinte cheie dar sa fie totusi citibil vorba aia...bine la mine are mai mult de 300 de caractere pentru ca incerc sa iti explic cum se face corect. Da-ti drumu la Site Feeds si folosestete de ele sa iti promovezi blogul. Foloseste cuvintele cheie secundare in body-ul postului...desitatea cuvintelor cheie folosite ar trebui sa fie de maxim 8% din continut. Punele BOLD sau ITALIC nu le multiplica...ca iar ii spam.

Pasul cinci: Imaginile
Imaginile ar trebui sa fie mici ca pagina sa se incarce rapid. Nu folosi format BMP pentru ca sunt mari si greu de incarcat...iti recomand JPEG-uri...foloseste cuvinte cheie in descriptia lor, le va spune crawlerelor la ce se uita.Cand numesti imaginile foloseste in loc de spatiu (-) pentru ca le va spune motoarelor de cautare ca acestea separa cuvintele, daca folosesti (_) le va spune motoarelor de cautare ca textul este "gol".

Pasul sase: Linkurile
Foloseste cuvintele cheie pricipale si secundare in linkuri. Include cuvintele pricipale in textul care va urma atunci cand cineva da click pe link. Zona e mai sensibila si crawlerele motoarelor de cautare indexeaza cuvintele mai repede.
Foloseste mai multe bare de navigatie pe situl tau.
Foloseste atat linkuri interne cat si linkuri externe.

Pasul sapte: Sitemap-urile
Am explicat in alte posturi ce sunt Sitemap-urile. Foloseste Sitemap-uri pentru ca acestea sunt mai des verificate de crawlere si in mod normal site-ul tau va fi indexat mai rapid.

Pasul opt: Repeta toate pasurile de pana acum
Tehnica SEO este o tehnica care se aplica dupa crearea continutului si nu in timpul crearii. Sunt si lucruri care nu trebuie sa le faci daca vrei sa nu atragi crawlere..dar asta e subiectul unui alt post.
Tehnici SEO

Hai la treaba!


Vanzari apartamente Bucuresti

Director-Web.net

Adaugare de Sitemap

0 comentarii

În general, există două tipuri de Sitemap-uri. Primul tip de Sitemap este o pagină HTML care listează paginile site-ului dvs. - deseori după secţiuni - şi este destinat să ajute utilizatorii să găsească informaţiile de care au nevoie.

Sitemap-urile XML - numite de obicei Sitemap-uri (cu majusculă) - reprezintă o metodă prin care puteţi oferi motorului de căutare Google informaţii cu privire la site-ul dvs. Acesta este tipul de Sitemap pe care îl vom discuta în acest articol.

În cei mai simpli termeni, un Sitemap este o listă de pagini de pe site-ul dvs. Web. Crearea şi trimiterea unui Sitemap asigură informarea Google cu privire la toate paginile de pe site-ul dvs., inclusiv adresele URL care ar putea să nu fie descoperite prin procesul normal de accesare cu crawlere de către Google.

Pentru blogurile Blogger nu poti atasa alta pagina HTML asa ca vei introduce adresa Feed-ului Atom sau RSS:

Ex: http://numeblog.blogspot.com/rss.xml

Toate acestea necesita un cont la Google , usor de facut!

Inscrie blogul in motoarele de cautare

1 comentarii

Inainte de a incepe, trebuie sa stii ca sunt 2 forme de inscriere, gratuita si cu plata. Copiaza adresa URL a blogului/site-ului si inscriel manua.

Pentru inscriere in motorul de cautare Google mergi aici! Este destul de usor si gratis!

Pentru inscriere in motorul de cautare Yahoo mergi aici! Este deasemenea gratis dar va trebui sa iti faci un cont pentru asta! Dar ca tot romanul banuiesc ca folosesti Yahoo-ul si cred ca ai deja cont.

Pentru inscriere in motorul de cautare MSN mergi aici! e gratis deasemenea si pare a fi bun pentru site-urile ce abia sunt inscrise!

Pentru Open Directory dmoz. mergi aici! Este tot gratis dar va trebui sa cauti prin toate directoarele pana vei gasi exact directorul in care trebuie sa iti inscrii situl.

Pentru SearchIt mergi aici! Tot gratis!

Pentru Exalead mergi aici! gratis..

Pentru Website Directory mergi aici! !

Pentru Altavista mergi aici! !

Pentru Lycos mergi aici! !

Sa fii mai "bine vazut" de motoarele de cautare limiteaza prima pagina a site-ului la marimea de 100kb, paginile mari sunt mai greu vazute de motoarele de cautare din cauza saturatiei de imagini, cuvinte cheie.
Title tags ar trebui sa contina maxim 60 de caractere si 150 de caractere pentru seciunea descrie-ti site-ul.
Nu repeta cuvintele cheie deoarece acest lucru este considerat spamming de catre motoarele de cautare.
Generatoare de METATAGS:
http://www.addme.com/meta.htm
http://vancouver-webpages.com/META


Colector Director Web
Matrimoniale

Cum fac upload de fisiere pe blog?

1 comentarii

Forma fisierelor

Poti face upload doar la poze si fisiere video pe blogul tau Blogger. Acest lucru se poate face doar prin ajutorul post-urilor. Pentru a face asta logati-va in contul Blogger, intra-ti in panoul de control, apoi creare post. Se va deschide editorul de post-uri. In partea de sus a acestuia , muta-ti clickul peste imagini pana gasiti butonul "incarca imagine" sau "incarca fisier video". Se poate incarca o imagine din propriul calculator sau prin metoda copierii unei alte adrese de imagine de pe web.


Marimea Fisierelor

Este o limita de 300 Mb pentru imaginile incarcate pe blogul d-voastra Blogger. Daca e un blog FTP atunci probabil spatiul va fi determinat de serverul de gazduire. Daca postati cu Blogger Mobile atunci exista o limita de 250 Kb pentru fiecare imagine in parte.

Paginile individuale de pe blog sunt limitate la marimea de 1Mb. Prima pagina ar putea trece de aceasta limita asa ca limiteaza numarul posturilor pe pagina la 4 posturi in felul urmator : Setari>>Formatare>>Arata 4 posturi pe pagina>>Salvare setari.

Nu exista nici o limita la numarul blogurilor pe care le poti avea sau la numarul posturilor pe care le poti face. Nici pentru numarul commenturilor nu exista o limita.

Gazduirea gratuita a fisierelor

Pentru a nu intampina problema dimensiunilor si a naturii fisierului pe care vrei sa il uploadezi pe blog, iti recomand sa iti faci un cont la Googlepages. Poti crea pana la 5 situri la Googlepages fiecare cu cate 100 Mb spatiu pentru upload fisiere.
Daca nu iti poti crea cont la Googlepages (Google mai restrictioneaza numarul de conturi create) fati un cont la Google Groups. Si aici poti face upload de pana la 100 Mb. Dupa ce tiai facut cont la Google Groups, selecteaza optiunea Creare Grup Nou, in acest mod iti vei crea un grup de unde iti va fi usor sa iti uploadezi fisiere prin optiunea "Incarca fisiere". Dupa ce ai incarcat un fisier muta cursorul mouse-ului peste fisierul upload, iar jos in stanga sau dreapta iti va aparea adresa fisierului. Apoi vei trece la crearea post-ului, unde vei selecta din coltul din dreapta "Editati Html" si vei insera codul :
< href = "LINK OF YOUR FILE AT FREE HOST">DOWNLOAD FILE< /a > . (fara spatii intre caractere, doar intre "a" si "href") Pentru cei care nu inteleg, in locul "LINK OF YOUR FILE AT FREE HOST" veti copia linkul de la fisierul incarcat mai devreme in Google Groups, pastreaza ghilimelele. Dupa aceea vei publica articolul iar noua celor care il vom vedea ne va aparea "Download File" si vom putea face download la fisierul ales de tine. Succes!!